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Livro Tom Ford Ten Years

Ref. 0000008226
Produto indisponível

Detalhes do produto

Tom Ford has become one of fashion's great icons. In the past decade, he transformed Gucci from a moribund accessories label into one of the sexiest fashion brands in the world. His designs have increased sales at Gucci tenfold and have helped build the Gucci brand into the luxury goods conglomerate that it is today. Ford brought a hard-edged style synonymous with 21st century glamour to his clothes, and Hollywood sat up and took note. This book is a complete catalogue of Ford's design work for both Gucci and Yves Saint Laurent from 1994 to 2004. It chronicles not only Ford's clothing and accessories designs for both houses, but also explores Ford's grand vision for the complete design of a brand, including architecture, store design, and advertising. Tom Ford features more than 200 photographs by Richard Avedon, Mario Testino, Steven Meisel, Helmut Newton, Herb Ritts, Terry Richardson, Craig McDean, Todd Eberle, and numerous other photographers including many previously unpublished images.Published to coincide with his departure from Gucci, this book has been created with Ford's full cooperation and every page reflects his exceptional taste. It is Ford's testament to a career of singular moments reinventing the boundaries of style and sensuality in clothing.

Tom Ford tornou-se um dos grandes ícones da moda. Na década passada, ele transformou Gucci de um rótulo de acessórios moribundos em uma das marcas de moda mais sexy do mundo. Seus projetos aumentaram as vendas na Gucci dez vezes e ajudaram a construir a marca Gucci no conglomerado de bens de luxo que é hoje. Ford trouxe um estilo duro-edged sinônimo do glamour do século XXI a sua roupa, e Hollywood sentou-se acima e tomou a nota. Este livro é um catálogo completo do trabalho de design da Ford para Gucci e Yves Saint Laurent de 1994 a 2004. Ele crônica não só Ford vestuário e acessórios desenhos para ambas as casas, mas também explora a visão da Ford grande para o design completo de uma marca, incluindo Arquitetura, design de loja e publicidade. Tom Ford apresenta mais de 200 fotografias de Richard Avedon, Mario Testino, Steven Meisel, Helmut Newton, Herb Ritts, Terry Richardson, Craig McDean, Todd Eberle e muitos outros fotógrafos, incluindo muitas imagens inéditas.Published para coincidir com sua partida de Gucci , Este livro foi criado com a plena cooperação da Ford e cada página reflete seu gosto excepcional. É o testamento de Ford a uma carreira de momentos singulares que reinventing os limites do estilo e da sensualidade no vestuário.

Especificações técnicas

Capa dura: 416 páginas
Idioma: Inglês
Dimensões do produto: 29,1 x 6 x 37,1 cm

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